WebPOS – zapewnij Klientom komfort podczas zakupów
Oczekiwania Klientów nieustannie rosną, nie tylko wobec jakości i cen produktów, ale także standardów obsługi. Sklepy i sieci handlowe, aby im sprostać, muszą inwestować w nowoczesne technologie i zintegrowane systemy sprzedażowe. Zobacz, jakie korzyści w tym zakresie oferuje jeden z popularniejszych na rynku systemów do obsługi sprzedaży i transakcji, czyli Comarch WebPOS.
WebPOS – co to jest?
WebPOS to nowoczesny system informatyczny przeznaczony do kompleksowej obsługi codziennych zadań realizowanych przez sklepy i sieci handlowe. Oprogramowanie Webpos posiada wiele innowacyjnych rozwiązań, dzięki czemu sprzedawcy mogą efektywniej, niż przy zastosowaniu standardowych narzędzi (np. zwykła kasa fiskalna), prowadzić sprzedaż. Program docenią także asystenci sprzedaży, którzy za jego pomocą będą mogli lepiej doradzać Klientom. Dzisiaj właściwie wszyscy sprzedawcy są w znacznym stopniu doradcami, typowy ekspedient odchodzi powoli do lamusa.
Inwestycja w WebPOS to także inwestycja w zadowolenie Klientów. Ci coraz częściej, w dobie pewnej standaryzacji oferty handlowej, przy wyborze sklepu czy sieci, kierują się poziomem obsługi. Pozytywne doświadczenia podczas zakupów są w stanie sprawić, że będą do nas wracali, nawet jeśli nasze ceny będą nieznacznie wyższe od konkurencji. Emocje w zakresie lojalności Klientów odgrywają kluczową rolę. Każdy, kto choć raz spotkał się w dyskoncie jakiejś marki z niemiłą czy powolną obsługą, pomyłkami lub innymi problemami, niechętnie będzie chciał tam wracać. Warto pamiętać, że wiele globalnych marek, które osiągnęły sukces, postawiło na jakość obsługi. Konsumenci nie bez przyczyny wybierają smartfony pewnej marki, choć są technicznie podobne do innych, między innymi, właśnie ze względu na o wiele przyjaźniejszą obsługę.
WebPOS – samoobsługa
Samoobsługa to obecnie powszechny trend w handlu. Stworzenie wygodnej możliwości samodzielnego dokonywania zakupów przez Klientów to sposób nie tylko na zwiększenie efektywności, ale także optymalizację całego procesu. Wbrew głosom krytyki, najczęściej spowodowanymi słabej jakości oprogramowaniem (Klienci często skarżą się, że niektóre kasy samoobsługowe się „zawieszają” lub są mało intuicyjne), kasy samoobsługowe to opcja korzystna nie tylko dla handlowców (tak chcą to widzieć krytycy tego rozwiązania), ale także Klientów, którzy zyskują większe możliwości szybkiego zakupu potrzebnych produktów. Konsumenci niejednokrotnie wskazują, że chętniej korzystaliby z kas samoobsługowych, gdyby ich obsługa była łatwiejsza i szybsza. To może zapewnić im tylko stabilne i przemyślane oprogramowanie, takie jak choćby Comarch WebPOS, które posiada wbudowany moduł samoobsługowy umożliwiający finalizowanie transakcji przez Klienta, bez konieczności interakcji z obsługą kasową. Kluczowe funkcjonalności w tym zakresie to:
- Bezobsługowe przyjęcie płatności kartami płatniczymi i BLIK-iem.
- Obsługa kuponów rabatowych.
- Wyświetlanie materiałów reklamowych (możliwość skutecznego dotarcia do Klientów poprzez reklamy i materiały promocyjne wyświetlane na ekranach początkowych).
- Serwis Centralny (możliwość kontroli nad wszystkimi punktami sprzedaży, monitorowanie i zarządzanie kasami z jednego miejsca).
Comarch webPOS – obsługa punktu sprzedaży
System sprzedażowy Comarch WebPOS, mimo że został wyposażony w wiele innowacyjnych rozwiązań, nie zaniedbuje potrzeb handlowców, którzy poza nowymi sposobami sprzedaży, chcą jeszcze zapewnić, pewnej grupie swoich Klientów, możliwość robienia zakupów w sposób tradycyjny. W zakresie funkcji dostosowanych do obsługi standardowych punktów sprzedaży, należy wymienić:
- Obsługa sprzedaży produktów, usług.
- Obsługa promocji i zniżek.
- Możliwość wystawiania i drukowania dokumentów sprzedaży.
- Możliwość dostosowania interfejsu do preferencji firmy.
- Wielojęzyczny interfejs.
- Możliwość integracji punktu z innymi stanowiskami Comarch POS.
Comarch webPOS – korzyści
Aplikacja Comarch webPOS na przestrzeni ostatnich lat, została dopracowana praktycznie do perfekcji. Każda uwaga użytkowników jest uwzględniana przez programistów i znajduje odzwierciedlenie w nowych funkcjach programu. To oraz wsparcie techniczne, jakie oferuje producent, sprawiają, że warto przy wyborze systemu sprzedażowego, wziąć ją pod uwagę.
Comarch webPOS to usługa webowa, która działa online, nie wymaga instalacji, a dostęp do niej użytkownicy mają poprzez przeglądarkę internetową. To sprawia, że można z niej korzystać na smartfonie, tablecie czy innym urządzeniu z dostępem do Internetu. Ułatwia to sprzedaż, a sam proces czyni mocno mobilnym.
Do argumentów za Comarch webPOS, warto jeszcze dopisać takie zalety, jak:
- Usługa webowa (brak konieczności instalacji, dostęp z dowolnego miejsca przez przeglądarkę internetową).
- Wieloplatformowość (aplikacja działa z powodzeniem na różnych urządzeniach, co zapewnia pełną mobilność obsługi).
- Integracja WebPOS z Comarch ERP XL, oraz urządzeniami fiskalnymi i terminalami płatniczymi. Dzięki integracji wszystkie dane sprzedażowe są dostępne w wewnętrznym systemie księgowym. To sprawia, że można je szybko przetwarzać, analizować i wyciągać wnioski.
- Moduł samoobsługowy (komfort i wygoda Klientów).
Podsumowanie
Aplikacja WebPOS to nowoczesne narzędzie, które w rękach sprzedawców jest w stanie sprawić, że proces sprzedażowy będzie przebiegał szybko i sprawnie. Jednak większa efektywność sprzedaży, to nie jedyna korzyść. Kolejna, może i nawet ważniejsza w kontekście przewagi konkurencyjnej na rynku, to większe zadowolenie Klientów podczas zakupów. A przecież szybkie i bezstresowe zakupy to jest to, czego oczekują dzisiaj Klienci.
Dowiedz się więcej o systemach POS i poznaj ich szerokie możliwości w świecie e-commerce.