Własny biznes

Biznes hazardowy – uruchomienie i rozwój

Hazard jako forma biznesu jest nadzwyczaj kuszący ze względu na potencjalnie nieograniczone korzyści i zyski, jakie można z niego czerpać w dłuższym czasie. Dotyczy to zarówno tradycyjnej opcji w formie naziemnej jak i coraz powszechniejszej w sieci internet. Nie dziwi więc ani trochę fakt, że kolejni przedsiębiorcy, tak mniejsi jak i więksi zaczynają się interesować tą branżą pod kątem nie tyle rozrywkowym co właśnie biznesowo – inwestycyjnej.

Stacjonarnie czy internetowo

Należy zauważyć, że z oczywistych względów dużo bardziej dostępna finansowo jest właśnie opcja internetowa, z uwagi na o wiele niższe koszty, jakie trzeba ponieść na samym początku. W tym przypadku odpadają ogromne nakłady finansowo – kapitałowe na start wynikające z konieczności wybudowania, kupienia bądź wynajęcia budynku na potrzeby prowadzenia działalności. Samo przygotowanie fizycznej siedziby kasyna wymaga ogromnych nakładów finansowych, często pochodzących z kredytów. Do momentu kiedy operator kasyna zacznie realnie zarabiać i wyjdzie na plus ze swoją działalnością uwzględniając poniesione na wstępie koszty może minąć naprawdę dużo czasu i nie ma żadnej gwarancji, że kasyno dotrwa do tego czasu. Mogą się bowiem zdarzyć najróżniejsze nieprzewidziane okoliczności, które sprawią, że inwestycja w kasyno przestanie się opłacać zanim wyjdziemy na plus. Wówczas nie dość, że nie zarobimy, to jeszcze włożone w cały projekt pieniądze będą stracone i zostaniemy z długami w postaci niespłaconych kredytów.

Zdecydowanie mniej ryzykowna jest opcja numer dwa czyli forma internetowa. Na start nie musimy w tym przypadku ponosić aż tak ogromnych kosztów wiążących się z inwestycją budowlaną bądź na przystosowanie istniejącego obiektu na potrzeby działalności hazardowej. Co prawda konieczne jest w takim przypadku stworzenie profesjonalnej strony kasyna bądź bukmachera jednak związane z tym nakłady finansowe są o kilka rzędów wielkości niższe od inwestycji budowlanej. Powoduje to, że pod względem finansowym ta opcja jest dużo łatwiej dostępna nawet dla przedsiębiorców mających mniejsze zasoby kapitałowe. Nieco niższe wymaganie pod względem finansowym stawia działalność bukmacherska, aczkolwiek też są one w wersji stacjonarnej znacząco wyższe niż przy działalności internetowej. Zainspirować można się kasynami z listy najlepszych kasyn online na rynku.

Co na początek?

Niezależnie od tego jaką formę działania wybieramy na samym początku należy koniecznie zapoznać się z uwarunkowaniami prawno – formalnymi jakie obowiązują w kraju, gdzie zamierzamy stawiać fizyczne kasyno lub też rejestrować witrynę. Może się zdarzyć, a jest tak właśnie w Polsce, że forma internetowa jest zakazana i nielegalna jeśli chodzi o kasyna. Wówczas to możemy się pożegnać z uruchomieniem legalnej witryny kasynowej w internecie działającej w danym kraju. Ograniczenia i wymagania odnośnie zakładów bukmacherskich co do zasady są mniejsze niż wobec kasyn, jednakże w obu przypadkach niemal w każdym kraju świata, gdzie hazard nie jest zabroniony, rozpoczęcie tego rodzaju działalności musi być poprzedzone uzyskaniem na drodze wnioskowania lub przetargu stosownej licencji wydawanej przez miejscowy uprawniony do tego organ bądź instytucję. Dopiero gdy mamy w ręce dokument potwierdzający zgodę krajowego regulatora można przystąpić do kolejnych kroków.

Budowa obiektu lub witryny

Pierwszy etap realizacji to rzecz jasna stworzenie lokalizacji dla naszego nowego biznesu. W tym miejscu warto posiadać już przygotowany zawczasu projekt budynku, aranżacji istniejącego obiektu albo też w miarę sprecyzowaną koncepcję wyglądu planowanej witryny. Wszystko po to, aby w chwili otrzymania koncesji móc bez zbędnej zwłoki realizować kolejne kroki do obranego celu. Finalizuje się więc umowy dotyczące gruntów, na których ma stanąć przyszłe kasyno, a następnie ogłasza się więc możliwie jak najszybciej przetarg na wykonawcę, któremu spółka tworząca kasyno zleci wybudowanie bądź aranżację istniejącego obiektu na potrzeby swojej działalności. Po jego rozstrzygnięciu rozpoczynają się oficjalnie prace, a budowlańcy przejmują wskazany teren. Finałem tego etapu jest wykończenie, wyposażenie w niezbędny sprzęt a w końcu otwarcie z wielką pompą nowego kasyna. Bukmacherzy działają ze znacznie mniejszym rozmachem więc cały proces w ich przypadku jest bez wątpienia krótszy i tańszy. Otwarcie punktu bukmacherskiego nie jest też jakimś wielkim wydarzeniem w regionie w przeciwieństwie do kasyna.

Zdecydowanie prostsza i mniej czasochłonna jest budowa witryny kasyna bądź internetowego bukmachera. Tutaj właściciel może podjąć się samodzielnie stworzenia witryny, o ile się na tym zna, bądź też zlecić jej stworzenie wybranemu przez siebie w drodze konkursu informatykowi. Mając gotowy projekt przekazuje go wykonawcy, a sam skupia swoją uwagę na innych zagadnieniach związanych choćby z wyszukiwaniem i zakupem profesjonalnego oprogramowania do gier, które docelowo znajdzie się na jego stronie. Gdy prace nad witryną mają się ku końcowi nierzadko jest ona uruchamiana w trybie testowym dla graczy po to, aby pomogli oni, w zamian np. za bonusy po oficjalnym otwarciu, wyłapać ewentualne błędy do skorygowania na końcowym etapie prac.

Po otwarciu

Oficjalne otwarcie kasyna bądź punktu bukmacherskiego to koniec jednego i początek kolejnego etapu. Od teraz zaczyna się żmudny i trudny proces budowania świadomości marki na rynku i pozyskiwanie graczy. Praktyka jest taka, że w każdym przypadku jeszcze przed oficjalnym otwarciem czynione są już przygotowania w tym kierunku. Wydarzenie związane z otwarciem kasyna nagłaśnia się w lokalnych mediach a z tej okazji zaprasza się znanych wykonawców muzycznych bądź inne popularne osobowości ze świata sztuki, rozrywki i kultury.

Po otwarciu zaś zaczyna się zwykła codzienność a w ramach niej bezwzględna walka o klienta połączona z konsekwentnym budowaniem świadomości nowej marki. Kasyna stacjonarne urozmaicają swoją swoją ofertę regularnymi bądź okazjonalnymi imprezami towarzyszącymi a samym graczom oferują nierzadko darmowy napoje lub posiłki w swoim barze bądź restauracji.

Witryny hazardowe z kolei skupiają się na promocjach w postaci popularnych bonusów i gratisów. Im są one bardziej atrakcyjne względem konkurencji tym większa szansa na pozyskanie nowych wiernych klientów. Jeśli zaś chodzi o samo poszerzanie świadomości marki w społeczności graczy i powiększanie bazy regularnych użytkowników swoich witryn to jest tu niejedna skuteczna strategia tożsama lub przynajmniej zbliżona do tego co spotkamy w innych branżach. Oczywiście wszystko musi się odbywać zgodnie z obowiązującymi w danym kraju przepisami, a te w wielu miejscach na świecie zakazują wprost tradycyjnie rozumianej reklamy hazardu, tak w formie tradycyjnej jak i internetowej.

Jedną z ciekawszych i wartych uwagi metod na poszerzanie swoich zasięgów w internecie jest choćby wchodzenie we współpracę z najróżniejszymi podmiotami z innych branż w ramach programu partnerskiego. Jest on relatywnie prosty i tani we wdrożeniu i gwarantuje zarówno właścicielowi kasyna jak i partnerowi względnie stałe przychody. Partner na mocy dwustronnej umowy umieszcza w swojej witrynie baner lub logo witryny kasyna, z którym współpracuje. Od tej pory każdy jego użytkownik, który poprzez jego stronę, klikając w tenże link, wejdzie i zarejestruje się w kasynie internetowym a następnie wpłaci tam depozyt, generuje zysk zarówno dla samego kasyna jak i jego kooperanta w postaci ustalonego w umowie partnerskiej procenta. W momencie rejestracji dany gracz jest niejako przypisany na stałe do tego partnera, z którego strony wszedł do witryny hazardowej. Każdorazowo gdy wpłaci on depozyt do gry to określony procent tej wpłaty trafia właśnie to tegoż partnera. Rzecz jasna im więcej dany partner biznesowy pozyska w ten sposób nowych graczy tym większy zysk z tego czerpie. Podobnie im większą sieć partnerów posiada dany przedsiębiorca prowadzący kasyno internetowe, tym wyższy zysk całkowity generują dla niego pozyskani przez kooperantów gracze. Układ na bazie programu partnerskiego zdecydowanie jest jednym z najefektywniejszych jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych użytkowników oraz generowanie ruchu sieciowego w swojej witrynie hazardowej. Można oczywiście w celu zwiększania swoich zasięgów stosować także inne techniki jednak mogą one czasem być bardziej praco i czasochłonne oraz kosztowniejsze we wdrożeniu.