Czy opłaca się jeszcze zakładać sklepy stacjonarne?
Zakładanie sklepów stacjonarnych. Czy ma jakikolwiek sens?
Czy zakładanie sklepów stacjonarnych ma jeszcze sens? Wszystkie najnowsze raporty jasno pokazują, że jedynym sposobem na utrzymanie się sklepu w dzisiejszych czasach jest prowadzenie sprzedaży wysyłkowej. Bardzo dużo klientów woli przeglądać oferty w internecie niż chodzić po sklepach w nieskończoność. Jest to nie tylko oszczędność czasu ale także bardzo duża wygoda. Aby utrzymać się na rynku trzeba być konkurencyjnym i udowodnić, że też ma się coś takiego do zaoferowania.
Sklep stacjonarny bez wysyłki nie istnieje
W ostatnim czasie upadło wiele sklepów stacjonarnych, które nie prowadziły sprzedaży wysyłkowej. Utrzymały się tylko te, które wiedzą, jak powinien działać e-commerce. Można więc wróżyć, że tak będzie wyglądać przyszłość całego światowego handlu. Żeby zaistnieć i się utrzymać trzeba będzie stawiać na jak najwięcej działań online. To chyba jedyny sposób na to, aby nie pozwolić konkurencji się zdeptać.
O czym należy pamiętać przy prowadzeniu wysyłki internetowej?
Musimy pamiętać o tym, żeby mieć do zaoferowania tak dobre opcje albo wręcz lepsze niż konkurencja. Jest to możliwe tylko wtedy, kiedy bacznie śledzimy rynek i interesujemy się, jakie są jego trendy. Oczywiście nie każdy ma ochotę śledzić wszystkie nowości i się z nimi zgadzać. Co zrobić w takiej sytuacji? Jeżeli sklep należy do większej firmy, to najlepszym krokiem będzie zatrudnić ekspertów. Wśród nich powinni się znaleźć fachowcy od social mediów, którzy wiedzą, jak reklamować działalność w sieci. Nie może zabraknąć też wysoko wykwalifikowanych marketingowców, czyli specjalistów od reklamy. A jeśli chodzi o wizerunek, to przyda się też dobry dział PR. Jeśli jednak nie chcemy otwierać takich działów firmie np. ze względów finansowych czy praktycznych, to powinniśmy rozważyć skorzystanie z usług agencji, które się zajmują tylko tym.