Oprogramowanie CRM warto wdrożyć w każdej firmie

Oprogramowanie CRM warto wdrożyć w każdej firmie

Organizacja pracy to jedno z najważniejszych wyzwań dla każdego przedsiębiorstwa. Jego funkcjonowanie może być prostsze, jeżeli wdrożone zostanie oprogramowanie CRM. Czym jest system CRM i jak może wpłynąć na codzienność firmy bez względu na branżę?

Systemy CRM (ang. customer relationship management) początkowo odpowiedzialne były za określone aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw w sferze sprzedaży i kontaktów z otoczeniem biznesowym. Dziś w systemie CRM możliwe jest kompleksowe zarządzanie nie tylko klientami, ale całą firmą, jej zasobami czy pracownikami. Jak program CRM najlepiej do tego wybrać?

System CRM – zarządzanie relacjami z klientem

Funkcjonalność systemu CRM można podzielić na kilka najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu. Jednym z głównych narzędzi, jakich dostarcza wdrożenie CRM, jest możliwość optymalnego zarządzania relacjami z klientami. Marketing CRM jest niezwykle rozbudowany i dotyczy nie tylko pozyskiwania nowych klientów, ale w dużej mierze także utrzymywaniu relacji z dotychczasowymi kontrahentami. Baza klientów w CRM zastępuje tradycyjną prowadzoną w notatniku lub arkuszu kalkulacyjnym. Dzięki systemowi CRM możliwa jest automatyzacja marketingu, która obejmuje m.in. mailing oraz profesjonalną obsługę zamówień internetowych. W ten sposób obsługa klientów jest na najwyższym poziomie profesjonalizacji, a dostarczanie na bieżąco np. wiadomości o stanie zamówienia skutkuje wzrostem zadowolenia klientów. Efektem wdrożenia systemu CRM jest zatem wydatna automatyzacja sprzedaży oraz działań reklamowych, od prostego newslettera po spersonalizowane wiadomości zarówno dla dotychczasowego, jak i każdego nowego klienta. Lejek sprzedażowy dopracowany jest pod każdym względem, a oferty firmy trafiają do zainteresowanych osób. Narzędzia CRM pozwalają, dzięki standaryzacji pracy, że wszyscy sprzedawcy organizacji stają się profesjonalnymi przedstawicielami handlowymi.

Co jeszcze oferuje system CRM?

Wdrożenie systemu CRM to również ważne narzędzie dla każdego działu HR. Funkcjonalności CRM pozwalają na stworzenie kartoteki pracowników oraz nadanie im adekwatnych uprawnień. Dany pracownik dodany do bazy danych w swojej firmie będzie mógł być monitorowany pod względem wydanego sprzętu czy wykorzystanego urlopu. Tego rodzaju wsparcia technicznego brakuje w wielu firmach, czego konsekwencją są błędy, wynikające chociażby z faktu, że poszczególne dane nie są aktualizowane. Baza dokumentów, jaką oferuje oprogramowanie CRM, pozwala być zawsze „na bieżąco” i może sama monitorować konieczność aktualizacji dostępnych w niej informacji.

Integracja narzędzi pracy zespołu wydatnie wpływa na wydajność pracy. Widoczne efekty można zauważyć zwłaszcza w sektorze średnich firm, gdzie tradycyjna komunikacja nie wystarczy, aby płynnie realizować wszystkie projekty. Integracja systemu jest zatem niezwykle ważna, a praca w chmurze umożliwi niemal błyskawiczną wymianę danych między pracownikami. Rozwiązania CRM mogą usprawnić proces sprzedaży bądź produkcji bez względu na branżę. Rozwiązania takie jak ASARI CRM pokazują, że dzięki sprawnemu działaniu zindywidualizowanych systemów CRM każda organizacja może wejść na nowy poziom wydajności. Dobry CRM dopasowany do potrzeb przedsiębiorstwa może być bezcennym narzędziem także w twojej firmie. Wystarczy wybrać sprawdzone oprogramowanie CRM i udoskonalić zarządzanie transakcjami, kwestie HR czy prowadzenie komunikacji.

Zarządzanie relacjami z klientami jeszcze nigdy nie było tak proste i sprawne. W każdej firmie system CRM może zrobić różnicę. Z kolei najnowsze rozwiązania, jak np. mobilny CRM, pozwalają zarządzać przedsiębiorstwem z dowolnego miejsca, wystarczy mieć smartfon i aplikację CRM.