Jak awansować w pracy? Musisz mieć te cechy
Wszyscy marzymy o awansach i wielkich karierach. Ale czasem nie rozumiemy, dlaczego inni pną się wysoko, a my wciąż gnijemy na starym stanowisku. Być może nie wykształciliśmy w sobie przydatnych cech, które w życiu zawodowym są niezbędne. Oto kilka z nich.
Kreatywność. Czy da się jej nauczyć?
Większość pracodawców nie lubi, jak pracownik beznamiętnie powtarza określone procedury. W miejscu pracy ceni się osoby, które potrafią wyjść z inicjatywą i wymyślić coś samodzielnie. Czasem wydaje się, że kreatywność jest darem, ale tak naprawdę może ją ćwiczyć.
Umiejętność pracy zespołowej
Jeśli nasza praca wymaga kooperacji, to nie wystarczy, że będziemy fachowcami w naszej dziedzinie. Możemy mieć wielką wiedzę i wysokie umiejętności, ale jeśli nie będziemy potrafili dogadać się ze współpracownikami, to z naszych działań może nie wyjść nic dobrego. Musimy więc umieć się integrować, a także brać pod uwagę udział innych osób.
Pracowitość
Pracowitość jest niezbędną cechą, jeśli zależy nam na pięciu się po szczeblach kariery. Nie chodzi wcale o wykonywanie nadludzkiej pracy, która ma przynieść olbrzymie efekty. Wystarczy, że w każdą – nawet najmniejszą – czynność będziemy wkładać trochę siebie. Od razu będzie widać, że jesteśmy zaangażowani w to, co robimy.
Poznaj również 3 rzeczy, o których musisz pamiętać przed założeniem biznesu.