Jak promować biznes lokalnie? Skuteczne sposoby!

0
9

Nie od dziś wiadomo, że to reklama jest dźwignią handlu. Promowanie biznesu lokalnie daje często dużo lepsze skutki, aniżeli mierzenie do szerszego grona odbiorców. Małe lokalne firmy z dobrą strategią reklamową, często dużo lepiej funkcjonują i mają więcej odbiorców. Jak promować biznes lokalnie, aby było to skuteczne?

Najczęstsze błędy w myśleniu o promocji lokalnej

Zacznijmy może od tego, czego nie robić, a raczej jakiego podejścia nie przyjmować. Często przedsiębiorcy uważają, że poczta pantoflowa w przypadku promowania biznesu lokalnie wystarczy. A reklama internetowa, czy jakakolwiek inna nie sprawdzi się. To oczywiście błąd. Obecnie każdy biznes powinien być widoczny i nawet jeżeli jest to mały lokalny sklep, czy zakład fryzjerski, dobrze, żeby miał, chociaż swoją stronę w mediach społecznościowych. To buduje zaufanie do marki i jej wiarygodność w oczach konsumentów.

Strona internetowa oraz profil w social media

Podstawą promowania biznesu, również lokalnie jest stworzenie strony internetowej oraz profilu w social media. Pozwoli to na zaprezentowanie usług, które oferujemy oraz umożliwi kontakt z klientem. Jest to też okazja do otrzymania feed backu, dotyczącego usług, czy dóbr, które oferujemy. Firma, która istnieje w internecie, wzbudza zaufanie. Dobrze stworzony profil i strona świadczą o profesjonalizmie i otwartości na konsumenta. Jeżeli nie mamy umiejętności, warto zlecić to specjalistom. Należy mieć jednak na uwadze, że stworzenie strony, kupno serwera oraz wszelkie wsparcie techniczne w tej kwestii kosztuje, jednak jest to inwestycja, która się zwróci. Świetnym rozwiązaniem będzie również zatrudnienie specjalisty do social mediów/copywritera, który będzie prowadził stronę oraz profil, pod kątem postów i treści.

Reklama w lokalnej gazecie, radiu i telewizji

Gazety mogą się niektórym wydawać przeżytkiem, jednak w wielu, zwłaszcza małych społecznościach w dalszym ciągu są popularnym medium. Dlatego warto zainwestować w reklamę w gazecie, świetnie sprawdzają się reklamy w formie artykułu, gdzie możemy opowiedzieć czytelnikowi o swoim biznesie, jednocześnie zachęcając go do skorzystania z oferowanych usług. Kolejnymi kanałami przekazu, gdzie możemy się zareklamować, są radio oraz telewizja regionalna. Takie formy reklamy sprawdzą się, zwłaszcza jeżeli chcemy dotrzeć do osób starszych.

Banery, ulotki i gadżety reklamowe

Konsumenci uwielbiają darmowe gadżety reklamowe. Długopisy, koszulki, breloczki, a nawet kubki przyciągają klientów. Sprawiają, że potencjalni klienci chętniej sięgają po nasze usługi/produkty, ponieważ kojarzą im się pozytywnie. Świetnym rozwiązaniem jest również wykupienie baneru reklamowego w jakimś odpowiednim miejscu oraz kolportaż ulotek.

Promocje dla lokalnej społeczności

Jeżeli zdecydujemy się na kolportaż ulotek, warto zwabić potencjalnych klientów promocją. Może to być zniżka na pierwsze zakupy lub gratis to pierwszych zakupów. Z pewnością zachęci to wiele osób do zakupu lub skorzystania z usług. Może to być promocja kierowana typowo pod lokalną społeczność.