Kontakty z pracownikami

Kontakty z pracownikami

Jak wiadomo, nie wszystkie firmy odnoszą sukcesy. W związku z tym warto zadać sobie pytanie, z czego to wynika? Najprościej powiedzieć, że pracownicy doskonale znają się na swoich obowiązkach. Jest to stwierdzenie, z którym nie sposób się nie zgodzić, ale mowa o temacie, z którym trzeba się dokładnie zapoznać.

Niemniej jednak to nie osiąganie sukcesów jest tym, na czym będziemy się skupiać – temat tekstu to kontakty z pracownikami.

Dobry kontakt z innymi pracownikami

Czy porozumienie z pracownikami jest ważne? Odpowiadając, nie wszyscy muszą się lubić. Jesteśmy różni i co za tym idzie, jedni wolą rozrywkowych znajomych, inni spokojniejszych (przykładowo).

Dobrze jednak byłoby, aby nie dochodziło do konfliktów. W przypadku konfliktu atmosfera staje się nie do zniesienia i trudno myśleć o sukcesach. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że atmosfera jest istotnym czynnikiem motywacyjnym.

Ktoś może zapytać, jak należy postępować, aby udało się stworzyć właściwe relacje? Co by nie mówić, jest to pytanie, na które mogą pojawiać się różne opinie. Nawiązując do szczegółów, na dobre relacje wpływa choćby wzajemny szacunek, uczciwość czy tolerancja. Warto też podkreślić umiejętne dostosowanie się do okoliczności – chodzi o miłe gesty czy poczucie humoru.

Kontakt z pracownikami możliwy jest z perspektywy jednego z pracowników, jak i wtedy, kiedy ma się własnych pracowników. Skupmy się teraz na tej drugiej sytuacji.

Jak rozmawiać z pracownikami?

Jak postępować, kiedy to ja mam decydować? Możliwość rządzenia jest intrygująca, ale jak przychodzi co do czego, nie można wykluczyć problemów. Lepsze są przyjacielskie relacje czy może żelazna dyscyplina?

Każda osoba ma prawo do własnych opinii, ale wszystko zależy chyba od ludzi. Na dobrą sprawę po raz kolejny trzeba odnieść się do wyczucia sytuacji – powiedzmy, że firma osiągnęła sukces, czy w takim przypadku umiarkowane świętowanie jest dobrym wyborem? Ponadto warto pamiętać o integracji – integracja może uświadomić, że tak naprawdę niektóre osoby są nieznane (w czasie wolnym można sprawiać zupełnie inne wrażenie niż w pracy).

Tagged: ,