Influencer marketing, czy wpłynie on pozytywnie na zakupy konsumentów?

Influencer marketing, czy wpłynie on pozytywnie na zakupy konsumentów?

Co wpływa na decyzje zakupowe w większości ludzi na świecie? Jeżeli szczerze będziemy mogli odpowiedzieć sobie na to proste, ale zarazem trudne pytanie odpowiedź będzie już przegłosowana. Wpływa na nas opinia innych osób, w szczególności tych znanych, lubianych, czy po prostu do osób, których mamy zaufanie.

Nasz współczesny świat reklamy sprytnie wykorzystuje te odpowiedzi, rozwijając kolejną gałąź marketingu szerzej znaną nam influencer marketing, która z roku na rok zyskuje na popularności i na znaczeniu. Dlaczego tak właśnie się to dzieje? Czym jest właściwie ten influencer marketing, na to sobie właśnie odpowiemy!

Czym jest ten influencer marketing?

Zgodnie z powszechnie znaną nam do dzisiaj definicją, influencer marketing to ta jedna z dziedzin marketingu internetowego, która oparta jest na bazie rozpoznawalności i popularności osób zaangażowanych w daną promocję produktu, usługi, czy innej oferty różnych marek.

Osobę, której powierza się ów promocję, nazywamy ją influencerem. Kto może nim zostać? Przede wszystkim są to:

  • Celebryci.
  • Vlogerzy.
  • Blogerzy.

Również wiele innych osób, które działają w świecie wirtualnym, udzielają się na portalach społecznościowych i mają dość duże grono wiernych im odbiorców.

Z czego wynika cała skuteczność influencer marketingu?

Aby odpowiedzieć sobie na to ów pytanie, dlaczego influencer marketing staje się coraz bardziej pożądany doceniany i popularny, należy zrozumieć proces podejmowania konsumentów decyzji o takim zakupie. Warto także mieć na uwadze to, że powstaje wiele nowych zawodów, w których dużą rolę odgrywają influencerzy i nie tylko.Według przeprowadzonych wcześniej badań, aktualnie, aż 70 procent osób kupujących przez Internet poszukuje informacji o danym produkcie, usłudze w social mediach.

To właśnie ta o to zależność wykorzystuje się w influencer marketingu. Kształtuje ona decyzje o zakupie, dzięki opiniom tych znanych, lubianych i docenianych osób, które są postrzegane przez świat jako osoby wiarygodne i to, co mówią, zawsze jest, prawdą o tym.

Rola influencera w tym rodzaju marketingu

Rola w tym o to marketingu jest ograniczona do jednej bądź kilku osób nazywanych przez nas influencerami. To oni mają, na to wpływ jak wykonają, taką reklamę i jak skutecznie do niej zachęcą swoich odbiorców do danego zakupu. Rola influencera polega na wykonaniu jak najlepszego materiału na temat danego produktu, usługi, którą ma on przedstawić u siebie na portalach społecznościowych. To on przedstawia, produkt firmy a jego odbiorcy za sprawą jego sugestii sięgają, po zakup przedmiotu.

Podsumowanie

Jak widzisz, odgrywana rola influencera ma, tutaj ogromny wpływ na wydatek ów kampanii i jej zyski. Wszystko, co działa w influencer marketingu to właśnie jego opinia o tym przedmiocie danego podmiotu do zakupu przez konsumentów tego towaru. Już wiesz, dlaczego jest tak popularny ten rodzaj marketingu i na czym się on opiera.