Promocje świąteczne. Jak je dobrze zorganizować?

Promocje świąteczne. Jak je dobrze zorganizować?

Promocje świąteczne i ich znaczenie dla biznesu

Promocje świąteczne to nieodłączny element przedświątecznego handlu. Grudniu (a nawet i pod koniec listopada) wszystkie firmy zaczynają trąbić o tym, jak ważny okres roku się zbliża i co (według nich) to oznacza dla nas. Oczywiście ludzie mają tego dość i można odczuć przesyt, ale niestety prawa rynku są bezlitosne. Jeśli czegoś takiego nie zrobimy, to na ten krótki okres przestajemy się całkowicie liczyć jako firma.

Konkurencja kształtuje rynek

Nie ma co ukrywać faktu, że kształcie rynku decyduje konkurencja. Co to oznacza dla nas jako przedsiębiorców? Chociażby to, że jeśli zignorujemy trendy na rynku i pewne reguły to szybko wypadniemy z gry. Zwróćmy uwagę na to, jak wygląda rynek w okresie świątecznym. W tym czasie wszystkie sklepy i punkty usługowe mają dla klientów specjalne oferty. Może nam się wydawać, że jeśli wprowadzimy zbyt duże zniżki, to na tym stracimy. Prawda jest jednak taka, że jeśli nie będziemy mieć żadnych świątecznych ofert, to i tak stracimy. Powód jest prosty: część klientów będzie wolała skorzystać z usług tych firm, które takie oferty mają.

Wystrzegajmy się nieuczciwych chwytów

Jest wiele sztuczek, które handlowcy stosują w czasie świąt, aby przyciągnąć klientów. Niektóre z nich jednak nie są zbyt uczciwe i nie powinniśmy się do nich uciekać. Między innymi dotyczy fałszywych promocji na towary i usługi. Na czym polega taka fałszywa promocja?

Często bywa tak, że cena po obniżce wcale nie jest ceną promocyjną. Po prostu pierwotna cena została zawyżona tak, aby się wydawało, że kupienie produktu na promocji jest okazją. Na przykład mamy buty, które normalnie kosztują 300 zł. W okolicach listopada podwyższamy ich cenę do 350 zł, a gdy się pojawia okres świąteczny zniżamy ją znów do 300 zł. Klientom może się wtedy wydawać, że płacą dużo mniej niż towar jest warty. W rzeczywistości jednak jest to cena standardowa, a oni dali się zrobić w bambuko. Jeśli więc chcemy być uczciwi, to unikajmy tego rodzaju chwytów.